Çikolatalı kekler - tarif no. 100
Bu çikolatalı kekleri yaptığım ilk günü asla unutmayacağım. Onları yakacağım konusunda emindim - biliyordum, çünkü erimiş tereyağı ve çikolata ile bir şey denediğimde her zaman yapışmasından veya garip topaklar oluşturmasından korkuyorum. İlginçtir ki, gerçekten güzel oldular, ama biraz fazla şeker koydum ve oldukça tatlıydılar. Annemin yüz ifadesini görmelisin - hepsini ters çevirmeme bile izin vermedi, çünkü doğrudan kalıptan yemeye başladı. Şimdi, iyi ve hızlı bir şeyler yemek istediğimde neredeyse her seferinde yapıyorum, çünkü katmanlarla, kremlerle, karmaşık bir şeyle uğraşmak istemiyorum. Tam olarak "iki-üç şeyi doğru yaparsan asla hata yapamazsın" kategorisinde.
Çikolatayı tereyağı ile birlikte benmari usulü eriterek başlıyoruz. Bir kasede yumurtaları ve sarısını şekerle çırpıyoruz. Kremamsı bir kıvama geldiğinde çikolatayı ekliyoruz ve karıştırıyoruz. Çikolatanın biraz soğumasını bekliyoruz. Vanilya ile birlikte unu da ekliyoruz. İyi bir şekilde karıştırıyoruz. Sonuç, çikolatalı bir krema oluyor. Muffin kalıplarını alıyoruz, tereyağı ile yağlıyoruz, şeker serpiyoruz ve çikolata kremasıyla 3/4 oranında dolduruyoruz. 160°C'de fırında 10 dakika pişiriyoruz. Hazır olduklarında, bir tepsiye veya doğrudan tatlı tabaklarına ters çeviriyoruz. Üstlerini pudra şekeri ve ahududu ile süslüyoruz. Sıcak servis edilir.
Malzemeler: 150 g bitter çikolata, 1 yumurta sarısı, 2 yumurta, 90 g şeker, 80 g tereyağı, 20 g un, 1 vanilya, pudra şekeri, ahududu
Etiketler: küçük kekler çikolatalı kekler