Diplomat pastası (yumurta akı olmadan)
Herhangi bir yumurta akı kullanmadan diplomat pastası yaptığımda, bu versiyona geri dönüyorum çünkü dengeli ve karmaşık bir adım yok. Birkaç deneyimden geçtim - bir seferinde krema kalıptan sızdı, başka bir sefer çok fazla meyve koydum ve krema çöktü. Son seferde tam olması gerektiği gibi oldu: sert, düzgün kedi dilli ve hafif bir krema ile, çiğ yumurta akı izi olmadan. Her zaman tropik meyveler kullanıyorum çünkü temiz bir şekilde dilimleniyorlar ve fazla su bırakmıyorlar.
Krema: Yumurtanın aklarını sarısından ayırın ve sarıları şekeri ekleyerek hacmini üç katına çıkana kadar çırpın. Beyazları yeniden kullanmak isterseniz (örneğin, beze, rulo vb.) dondurucuda saklayın. Sarılara şekerin çözülmesine yardımcı olması için 100 ml süt ekleyin ve vanilya çubuğunun tohumlarını ekleyin. Vanilya özü kullanıyorsanız, son aşamada, kremayı eklerken ekleyin! Bu kremayı bir su banyosuna koyun (kaynar su dolu bir tencerenin üzerine, ancak kabın tencereyle suya değmemesi gerekiyor) ve şeker tamamen eriyene kadar mikserle veya çırpıcıyla çırpın (yaklaşık 5 dakika). Kremayı soğumaya bırakın ve bu arada jelatini 60 ml ananas suyunda (bir parmak kadar örtün) şişirin. Şiştiğinde, su banyosunda veya mikrodalgada (30 saniye) eritin ve yumurta sarısı kremasına ekleyin. Krema şantiği sertleşene kadar çırpın ve bir spatula veya armut şeklinde bir çırpıcı ile nazikçe kremaya katın. Kremayı bir kenara bırakın ve kek kalıbını hazırlayın. Kek kalıbının tabanına, kenarlarının yukarı kadar kaplanacak şekilde bir streç film yerleştirin (ben 2 kat örtü kullandım). Kedi dilini kalıbın yüksekliğine tam olarak kesip yan yana kalıba yerleştirin. Kenarları için kedi dilini ananas suyuna batırmak yerine meyve koyabilirsiniz (ananas, portakal veya kivi dilimleri) ve kedi dilini sadece taban olarak kullanabilirsiniz. Kenar kedi dilini ananas suyuna batırmamayı tercih ettim, çünkü kuru olanlar daha güzel görünüyor ve zaten kremin nemini çekiyorlar! Kalıbın tabanına meyve (bu durumda ananas) yerleştirerek kekin üst kısmı için (kek ters çevrileceği için, alt kısım aslında üstte olacak) fotoğraf 2'deki gibi yerleştirin. Ananas dilimlerinin üzerine yumurta sarısı kremasının yarısını koyun, kesilmiş meyvelerin yarısını da ekleyin ve bir çay kaşığı ile kremaya hafifçe ittirin. Kalan kremayı ekleyin ve ardından aynı işlemi tekrarlayarak kalan meyveleri ekleyin. Bir kaşıkla güzelce düzeltin ve ardından üzerine hafifçe kompostoda bekletilmiş kedi dillerini yerleştirin (temel olarak, kek ters çevrildiğinde). Keki buzdolabına koyun ve en az 5 saat veya bir gece bekletin! Keki buzdolabından çıkarın ve dikkatlice kek kalıbının üzerine bir tabak yerleştirip ters çevirin. Çıkarılabilir halkayı çıkarın, ardından streç filmi de çıkarın. Dilimlenmiş meyveler ve krema ile süsleyin (eğer sabrınız varsa ve yukarıdaki not ile!). Çok keskin bir bıçakla dilimleyin ve keyifle tadını çıkarın! Harika bir lezzet! Afiyet olsun!
Malzemeler: 300 g kedidibisküvi (veya yaklaşık 40 kedidibisküvi içeren bir paket) 6 yumurta sarısı 250 g toz şeker 500 ml krema 100 ml süt 1 kutu ananas dilimleri (süsleme için) ve 1 kutu küp ananas (350 ml) 2 çok olgun kivi 2 mandalina şerbetli veya taze (isteğe bağlı süsleme veya krema için) 1 vanilya çubuğu veya 1 tatlı kaşığı vanilya özü (saf vanilya özü) 25 g jelatin granülleri
Etiketler: diplomat pastası